Thursday, October 15, 2015

Seusia Masa

Assalamualaikum & hi! 



                                  



Alhamdulillah masih diberi nafas yang panjang dan kesihatan tubuh badan. 
Sebenarnya kan kalau korang nak tahulah lynda sejak azali lagi dah bercitacita nak ada blog sendiri tau. Tak silap since dari tahun 2009 lagi nak buat tapi asik terbantut jer. Kalau tidak sekarang mesti dah jadi blogger terkenal (perasan jap) mana taknye dedulu mana ada orang nak ajar maklumlah  i ni buta IT sikit hahaha. Rasanya memang ada penah buat dulu tapi asik lupa jer cara2 nak log in pe suma tu. Last2 malas nak fikir terus terkubur je and baca blog orang lain jer yang mampu. Muda-muda dah nyanyuk. Lastly minta izin dengan suami nak create blog and then dia pun dah kasi greenlight tapi masa2 baru kahwin lagi dah beritahu tuptup dah ada Sophea baru berjaya create.. Kau rasa...? Lama gila aku fikir macam mana nak buat blog ni nak tulis apa nanti nak design cecantik kreatif ke aku? kadang ada idea kadang hilang terbang jauh idea ni kekeke. Entri pertama yang berjaya aku buat adalah pengalaman bersalinkan sophea. Masa aku taip entri tu macam ingat2 lupa jer kisahnya yelah dah 4 bulan kot bila tiba dah sedap taip laju je ingatan aku pulih balik tangan aku pun sedap ketuk ketak keybord maka berjaya jugak akhirnya aku buat entri tu hahahaha memang tujuan nak bagi Sophea baca bila dia dah besar nanti. Boleh dia share2 dengan kawan2 dia ;) 

Finally aku dah jadi isteri dan seorang ummi. Kekadang rasa macam tak percaya jer betul ke aku dah kawin? Rasa macam baru je semalam pergi sekolah kena berdiri kat perhimpunan pagi-pagi, berebut-rebut ambil RMT kat kantin sekolah makan dengan kawan2, main kejar2 depan rumah, makan bersuap lagi dengan mak, main panjat-panjat pokok. Ohh God, how time flies so fast. Sekarang banyak tanggungjawab dah ada nak kena pikul. Bukan lagi anak2 kecil yang sentiasa nak kena belai. Cuma ko sendiri kena belai suami dan anak ko.HAHA. Allah baik sangat thanks to Allah s.w.t. DIA kurniakan aku seorang suami yang kacak & penyanyang serta seorang anak perempuan yang cantik & cerdik. Masa bujang dulu macam-macam ujian dia beri pada aku. Dugaan kerja, kawan, cinta, duit, semua aku dah rasa. Kadang rasa macam taknak hidup je nak baring sorang-sorang dalam kubur. boleh?. Pernah jugak terfikir ada ke manusia yang mampu hulurkan tangan dia jadikan aku isteri jaga aku baik-baik tahan dan sabar dengan sikap aku. Pernah jugak terfikir taknak kahwin sampai bila-bila. Tapi Allah tu sebaik-baik perancang. Kita cubalah rancang apa2 pun untuk diri dan hidup kita akhirnya Allah jua yang aturkan dan menentukan kitaran hidup kita semua. SYUKUR. 


Sebenarnya tak tahu nak tulis panjang2 takut nanti merapu-rapu pulak ceritanya HAHAHA. 
Saja memenuhi waktu lapang sebelum balik dari kerja ni. Kalau ada masa nanti aku update entry baru. Sekarang ni masa sepenuhnya untuk suami dan anak.  


Ok bye u olls ! Happy reading ;)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...